انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ریز و درشت از ضعف و قوت حریف تیم ملی| بحرین زیر ذره‌بین

  • کد خبر: ۶۸۳۲۷
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
ریز و درشت از ضعف و قوت حریف تیم ملی| بحرین زیر ذره‌بین
در این مطلب سعی شده نگاهی به ضعف‌و‌قوت‌های جدی‌ترین حریف ایران در راه رسیدن به جام‌جهانی داشته باشیم.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ کمتر از ۲ هفته دیگر تا حساس‌ترین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر باقی مانده و ملی‌پوشان کشورمان از امروز آخرین اردوی خود را در کیش آغاز می‌کنند. این اردو از ششم تا دهم خرداد در جزیره کیش برگزار می‌شود و تیم ملی بعد از آن راهی بحرین می‌شود تا روز سیزدهم خرداد با هنگ‌کنگ در انتخابی جام‌جهانی قطر رو‌به‌رو شود. شاگردان اسکوچیچ در ادامه رقابت‌ها به‌ترتیب با بحرین، کامبوج و عراق بازی می‌کنند. ایران از ۴ بازی گذشته خود در این مسابقات فقط ۶‌امتیاز کسب کرده است و وضعیت بغرنجی برای راهیابی به مرحله بعد دارد؛ مسابقاتی که چندین مرحله به‌علت ویروس کرونا به تعویق افتاده است و در‌نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، بحرین را به‌عنوان میزبان متمرکز مسابقات در نظر گرفت که البته با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران همراه بود؛ اما ثمری نداشت.


بحرین؛ اصلی‌ترین حریف ایران

بدون‌شک این تیم در سال‌های گذشته گربه‌سیاه فوتبال ایران بوده که در مقاطع مختلف، چنگی را بر صورت فوتبال ایران انداخته و زخمی را بر هواداران فوتبال وارد کرده است. قرمزپوشان حاشیه خلیج که چند‌سالی می‌شود از لحاظ تاکتیکی و فنی در فوتبال پیشرفت کرده‌اند، حالا به‌عنوان میزبان گروه‌C معرفی شده‌اند و شاگردان دراگان اسکوچیچ در دومین بازی خود باید به‌مصاف این تیم بروند. شکست یا مساوی برابر بحرین عملا امید‌های صعود تیم ملی کشورمان را در این گروه به صفر خواهد رساند؛ بنابراین از همین حالا می‌توان بحرین را به‌عنوان اصلی‌ترین حریف تیم ملی در راه رسیدن به مرحله بعدی این رقابت‌ها معرفی کرد.


بحرین؛ سرسخت در دفاع، هوشیار در حمله

بحرین در فیفا‌دی‌های گذشته ۵ بازی دوستانه انجام داده و موفق به کسب ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده است. آن‌ها از سد سوریه، لبنان و امارات گذشتند، مقابل اردن تن به شکست دادند و آخرین‌بار یکشنبه‌شب در بازی با اوکراین با نتیجه تساوی، زمین مسابقه را ترک کردند. نکته عجیب درباره این تیم، استفاده از نفرات مختلف و سیستم‌های متفاوت در این دیدار‌ها بوده است. بحرین باید چند روز دیگر در یک بازی دوستانه به‌مصاف تیم ملی مالزی برود و سپس میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در گروه سوم را برعهده خواهد داشت. چنانچه بحرینی‌ها بخواهند از ترکیب خود در بازی با اوکراین، مقابل ایران استفاده کنند، باید شاهد یک بازی تدافعی از این تیم باشیم.


دفاع مستحکم و چند‌لایه بحرینی‌ها در بازی با اوکراین، نشان داد که تیم ملی ایران برای باز‌کردن این سد دفاعی، نیاز به تلاش فراوان دارد. در ترکیب بحرین در‌برابر اوکراین، ۸ بازیکن تیم الرفاع این کشور حضور داشتند؛ تیمی که موفق شد قهرمان این فصل فوتبال بحرین شده و پس از المحرق، دومین تیم پرافتخار این کشور محسوب می‌شود. گل‌زنی و گل‌سازی بحرینی‌ها از سمت چپ نشان می‌دهد که تمرکز این تیم روی حملات از آن جناح است، جایی‌که محمد جاسم‌مرهون با همکاری مهدی فیصل‌حمیدان، خط دفاع حریفان را آزار داده و باعث شکل‌گیری حملات خطرناک روی دروازه رقبا می‌شوند.

 

نکته جالب درباره بحرینی‌ها، استفاده از نفرات متعدد در بازی‌های اخیر بوده است. علاوه‌بر‌این، هلیو سوزا از سیستم‌های متفاوتی نیز بهره برده و این کار را برای شناسایی سیستم مد‌نظر این مربی پرتغالی سخت کرده است. به‌هر‌حال چیزی که مشخص است، تیم ملی ایران کار راحتی در‌برابر این حریف قدرتمند ندارد و بازیکنان تیم ملی و کادر فنی، باید با شناخت کامل در‌برابر این تیم به میدان بروند.


کار سخت اسکوچیچ در منامه

گروه‌C رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی بدجور برای تیم ملی فوتبال کشورمان گره خورده و به نظر یک لحظه غافل‌گیری از‌سوی کادرفنی و بازیکنان تیم ملی باعث از‌دست‌رفتن رؤیای جام‌جهانی خواهد شد. عراق در این گروه با ۱۱‌امتیاز در صدر جدول ایستاده و بحرین که حالا میزبانی بازی‌های آینده گروه را برعهده دارد، با ۹‌امتیاز در مکان دوم قرار گرفته است.


تیم ملی از فرصت‌هایی که فیفا برای برگزاری بازی دوستانه مهیا کرده بود، استفاده نکرد؛ در‌حالی‌که بحرینی‌ها بهترین سود را از این بازی‌ها بردند. آخرین مصاف دوستانه تیم ملی پیش از حضور در بحرین با سوریه برگزار شد. البته دیدار تیم ملی با مالی در ترکیه به‌خاطر ابتلای بازیکنان حریف به کرونا لغو شد. بازی با تیم برانکو یعنی عمان نیز لغو شد. این بازی قرار بود سال گذشته ۸‌خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.
شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال کشورمان با ۶‌امتیاز از ۴ بازی قبلی‌شان در رده سوم این گروه ایستاده اند و برای رسیدن به مرحله بعدی این بازی‌ها کار بسیار سختی را پیش‌روی خود دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->